Noe av det du finner her

torsdag 27. oktober 2011

Heldress

 
Jeg har strikket min første heldress!! Hurra :) Og jeg ble ganske fornøyd. Av flere grunner egentlig. Fornøyd med at jeg valgte Alpakka garn fremfor Lanett. Fornøyd med at dressen passet, og til og med har litt å gå på, når jeg endelig fikk sydd i de siste knappene. Fornøyd med meg selv at jeg turte å begynne på prosjektet i utgangspunktet. Så klapper meg selv litt på skuldra nå, hehe.   

Dressen er strikket etter oppskrift fra heftet 0812 Lanett Baby - SandnesGarn (tema 5). Garnet skulle da som dere skjønner egentlig vært Lanett. Jeg valgte istedet 100% pure alpaca, fra Drops. Ellers er oppskriften fulgt til punkt og prikke.


Ønsker deg en høstfull torsdag!!

7 kommentarer:

  1. den va veldig flott!! flink du e :-)

    SvarSlett
  2. Kjempefin dress, du e kjempeflink Elisabeth!!!Brukte du lang tid på den?

    Klem fra Hanne

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Er litt stolt selv også hihi :) Brukte lang tid altså, men strikket andre ting innimellom.. Tenker jeg kanskje hadde brukt noen uker om jeg bare hadde strikket på den.. Er jo ikke store plagget. Strikket i str 3-6 mnd.

    SvarSlett
  4. Hei Elisabeth! Og takk for kjempekoselig kommentar inne hos meg:) La det til listen min med en gang sånn at jeg kunne følge deg videre, for FOR en koselig blogg! Og denne dressen er den fineste heldressen jeg vet om. Strikket den til min lilletulle før hun ble født, og jeg bare elsker den altså. Jeg valgte også Alpakka, akkurat samme farge tror jeg faktisk:) Ha en finfin kveld!

    SvarSlett
  5. Kjempe fin heldress! Drops alpakkan er kjempe deilig, og så masse fine farger. Legger deg i blogglisten min med en gang. Gleder meg til å følge deg videre. :)
    Bli gjerne med på give awayen jeg har gående nå. :)

    SvarSlett
  6. Hærlig dress, kjempefin farge :)
    Ser du er like ny som meg på blogging, så da synes jeg at du må bli med over i min bloggliste :)
    Ha ei fin jul :)

    SvarSlett
  7. Heldress til småttiser er supert! Superfin i struktur, absolutt!

    SvarSlett